Gör en egen adventskalender med te!

Pyssel, Tips, steg-för-steg / Permalink / 3
 
 
 
Här kommer något för alla teälskare, en egen adventskalender med te i 24 dagar!
 
Nu har jag använt mig av min Silhouette Cameo för att skära ut, men det går lika bra att klippa på frihand så klart! Designen har jag gjort i bildhanteringsprogram och jag tycker man kan göra lite som man vill - om man endast vill ha siffror, så som jag gjort, eller om man vill skriva på varje etikett vad det är för te (jag tycker om överaskningar och trots att det är jag själv som fyllt påsarna med te så blir det en miniöveraskning då jag inte minns vilket te jag fyllde i vilken lucka) eller om man vill skriva något annat - endast fantasin sätter stopp för designen alltså ;)
 
Så - designa och skriv ut etiketter som går att vika dubbelt över en liten cellofanpåse eller vad du väljer att använda. Ta fram häftapparaten, lite lim eller tejp och massa te :D
 
 
 
 
 
Skriv ut etiketter som du vill ha dem eller skär ut på redan mönstrat papper som jag gjorde med hjälp av min Silhouette Cameo (om du undrar vad det är så finns det en länk här) tills du har 24 etiketter som går att vika dubbelt - hur du gör dem är upp till dig själv :)
 
 
 
 
Jag skrev ut siffror i olika utföranden och mönster och limmade på varje etikett, efter att jag vikt den stora etiketten över påsen med te (jag la i så det räcker till ca 2-3 koppar te i varje, man kanske vill ha mer än en kopp per dag ^_^)
 
 
 
 
 
 
Sådär - klart!
 
 
 
 
 
Häng upp dem på snöre med små klädnypor, lägg dem i en fin låda, gör en egen adventskalender med luckor och lägg en påse bakom var lucka - gör som du vill ^_^
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Hanna:

Jättefint!! Vet du vart man kan köpa liknande påsar?

Svar: Tack :) Du kan kolla i pysselbutiker, Tradera samt googla på "cellofanpåsar" så bör du hitta lite olika alternativ :D
alkemisten.net

#2 - - Hanna:

Jättefint!! Vet du vart man kan köpa liknande påsar?

Svar: Tack :) Du kan kolla i pysselbutiker, Tradera samt googla på "cellofanpåsar" så bör du hitta lite olika alternativ :D
alkemisten.net

#3 - - Eva:

Hej,
Vad är det för bildhanteringsprogram du använder?
//Eva

Svar: Stylepix Hornil och photoshop CC
alkemisten.net

Till top